Noul ministru al Transporturilor, Ioan Rus, a declarat joi, în prima sa zi de muncă la acest minister, că va încerca să reducă risipa din minister, atât la nivel material cât și de la nivelul resurselor umane, subliniind că își propune ca toate modurile de transport să devină mai competitive și mai performante.
„Vom începe încercând să reducem risipa în acest minister și la nivelul resurselor materiale și la nivelul resurselor umane. Probabil vom deveni mai competitivi. Devenind mai competitivi, s-ar putea să devenim mai performanți. Este vorba de toate tipurile de transport, feroviar, rutier, naval”, a spus Ioan Rus într-o scurtă declarație de presă.
Proaspătul ministru a menționat că a avut deja întrevederi cu personalul de conducere din minister, trăgând concluzia că în instituțieeste foarte mult de lucru.
„Este de lucru foarte mult în acest minister. O să încerc să înțeleg care sunt problemele. Să vedem în ce măsură vom putea să dezvoltăm respect față de muncă și față de proprietate în tot ministerul”, a adăugat Rus.
Miercuri seara, la depunerea jurământului de investitură în funcția de ministru al Transporturilor care a avut loc la Cotroceni, șeful statului i-a transmis noului ministru că „merge într-un minister cu probleme”. „Acolo ar trebui să fiți atent în mod deosebit la premisele de contractare a autostrazii Comarnic-Brasov. Din informațiile mele, deja s-au produs acte de corupție”, i-a spus Traian Băsescu.
Ioan Rus, noul ministru al Transporturilor, a deținut portofoliul Internelor în Cabinetele Năstase și Ponta, a deținut mai multe funcții în administrația locală din Cluj, de la prefect până la șef de CJ, însă din 2008, după ce a demisionat din funcțiile din PSD, a avut o prezență publică discretă. Ultimul post guvernamental deținut a fost cel de Ministru de Interne, demisionând pe fondul scandalului de la referendumul de demitere al președintelui din 2012.